Kjøpsbetingelser & Retur
Enkeltpersonforetaget Heidi Eva Back Kunst & Design er registrert i Norge. Foretaket holder til i, og sender varer fra Oslo. Vi forholder oss til Kjøpsloven, Angrerettsloven og alle andre lover som til enhver til gjelder for formidling av kunst, varehandel og netthandel i Norge.
Vilkårene gjelder for alle som handler med:
Heidi Eva Back Kunst & Design
Adresse: Camilla Colletts vei 11B / 0258 Oslo
Org nr: 990 637 970
Trenger du hjelp med din ordre? Ring meg på 90761606 eller mail til heidikunstogdesign@gmail.com
---
BETALING
Du kan velge mellom tre betalingsmåter, elektronisk betaling med kreditt/debetkort, Vipps eller delbetaling/betalingsutsettelse via Klarna Bank AB.
Dersom kjøperet foretas med kredittkort eller debetkort ved betaling, reserveres kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
-
Kortbetaling
-
Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her . Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring
-
Vipps: Les om personvern og vilkår
-
For å kunne handle på nett hos meg må du være minimum 18 år.
PRISER
Alle priser er oppgitt i Norske kroner. Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp, inklusiv frakt. Gjelder kun forsendelser i Norge. For kunsttrykk som ikke inngår i standard størrelser f.eks. større formater enn oppgitt, flere eksemplarer eller forsendelser til Svalbard vil det tilkomme tillegg på frakt eller spesialleveranse.
Dersom du har kjøpt et av mine originale maleri vil jeg ta kontakt med deg for beste og rimeligste fraktløsning etter jeg har innhentet tilbud fra transportleverandører.
FORSENDELSE
Varene vil normalt være klargjort for avsendelse med PostNord innen ca 5-7 virkedager. Oppfordrer deg som kunde til å ta forbehold om at forsinkelser kan oppstå. Du får sporinginformasjon når varen er sendt.
ANGRETT & REKLAMASJON
Det gis 14 dagers full returrett etter angrefristloven på kjøp foretatt via fjernsalg (altså i nettbutikken heidievaback.no eller over telefon/kontaktskjema eller mail). Denne angreretten gjelder kun kjøp i nettbutikken heidievaback.no. Forutsetningen er at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Benytt fortrinnsvis original emballasje, da kjøper har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Kjøper betaler returfrakt. Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrefristloven av 24.03.72 nr.11, bør du benytte deg av henholdsvis returskjemaet som sendes på mail. Dette for å sikre at returen og eventuell tilbakebetaling går så raskt som mulig. Har du spørsmål kan du kontakte: kunstogdesign@hotmail.com Retur må skje innen 14 dager fra du mottok varen.
Send aldri varer i retur i postoppkrav.
Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Etter hovedregelen er det 2 års reklamasjonsrett på alle varer. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
Viser også til Forbrukertilsynet sin mal for standard salgsvilkår, se punkt 10 for reklamasjon: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett
Har du ytterligere spørsmål om reklamasjoner kan du kontakte kundeservice: kunstogdesign@hotmail.com
Vi sender deg en pdf med angrerettskjema på mail som du kan benytte for å angre varen.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
VAREINFORMASJON
Heidi Eva Back Kunst & Design gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Likevel kan vi få feil informasjon fra våre underleverandører. Heidi Eva Back Kunst & Design tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som framkommer på denne internettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og pris dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre underleverandører.
KONTAKTINFORMASJON
Du finner min kontaktinformasjon her: https://www.heidievaback.no/kontakt
Takk for at du handlet på heidievaback.no Jeg håper du blir fornøyd!
Personvern
PERSONOPPLYSNINGSANSVARLIG
Vilkårene gjelder for alle som handler med:
Heidi Eva Back Kunst & Design
Adresse: Camilla Colletts vei 11B / 0258 Oslo
Org nr: 990 637 970
PERSONOPPLYSNINGER
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selger kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøper informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og gis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.
COOKIES
Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.
KONFLIKTLØSNING
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
Sikker betaling
- Vipps
- Klarna
- Mastercard
-Visa
Kontaktinformasjon
Du finner min kontaktinformasjon her: https://www.heidievaback.no/kontakt.
Takk for at du handlet på heidievaback.no
Jeg håper du blir fornøyd!